„Hej, čo keby sme sa spojili?“ – napísala Andrejka. „Jasné, a budeme sa volať Juicy Ladies, alebo Cherry Pie, alebo niečo podobne šťavnaté!“ – odpovedala som a bolo. Začal sa písať príbeh Juicy Ladies.

Keď som počas výšky, kde som študovala marketingovú komunikáciu, išla na pohovor do svojej prvej práce, bola som ešte veľmi mladá, neskúsená neformovaná a už vôbec nie marketérka. Na pohovore ma čakala vtedy veľmi obľúbená otázka, kde sa vidím za 10 rokov. Neviem, či ma prijali na základe mojej odpovede, každopádne sa tak začal môj pracovný život a kariéra v prekladateľskej agentúre Cronica. Pozícia projektová manažérka znamenala zabezpečovanie prekladov pre klientov, prevažne išlo o veľké projekty ako používateľské manuály, ich preklad, korektúra a revízia. Raz prekladaj, dva krát preveruj.

Moja druhá práca trvala síce krátko, ale definitívne ma ubezpečila v tom, že som skôr typ na prácu v malom priateľskom kolektíve, než vo veľkých korporáciách. Pracovala som ako account manažérka v digitálnej agentúre Kremsa, ktorá prišla so zaujímavým projektom inšpirovaným zo zámoria, svetelné reklamné banery na taxíkoch. Dobrý nápad, ale pre krajiny a mestá, kde sú veľké taxi spoločnosti, ktoré vlastnia pekné firemné autá a nie pre Slovensko.

V treťom kroku som sa, na moje počudovanie, veľmi ľahko dostala do spoločnosti BaSys na pozíciu marketingovej manažérky. V roku 2008 bol marketing vo veľkoobchodej spoločnosti úplne z iného súdka. Online bol len veľmi doplnkový tovar. Všetko sa robilo vo veľkom. Veľké eventy, veľké médiá, more reklamných predmetov. Školenia pre partnerov, teambuildingy, výstavy a salóny, firemné printové noviny, webové stránky pre jednotlivé značky. Veľa zaujímavej a kreatívnej práce, ktorá zamestná celé marketingové oddelenie na full time. Ja som to však všekto zvádla sama a moja osoba predstavovala celé marketingové oddelenie all-in-one.

Popritom som dostala ešte veľmi bláznivý nápad kúpiť internetový obchod so zdravou výživou Berkana.sk. Tentokrát som v tom nebola sama, moji kamoši z firmy Creocom išli do toho so mnou. Začala som sa viac zaujímať o online marketing, budovala vtedy veľmi populárne spätné odkazy, kvalitné SEO, blogy, foodblogy, videoblogy… Eshopu som venovala všetok voľný čas, ale stále som nebola dostatočne odvážna odísť z práce a venovať sa mu naplno. A keď práca v sklade začala prevažovať na seriózou marketingovou makačkou, rozhodli sme sa Berkanu predať. Jej odkaz však pretrváva a Berkane som pomáhala aj keď ju vlastnili ďalší dvaja majitelia. Je to dobrý pocit zadosťučinenia, že niečo, čo som budovala pretrvalo a má hodnotu.

Ani materská dovolenka ma nezastavila! Okrem blázninca okolo môjho úžasného syna som sa zamerala na iné asociálne matky a založila Materské centrum Jelenček v Dolnom Lopašove, kde sme počas mojej rodičovskej „dovolenky“ bývali. Aktívne som sa zapojila do komunálnej politiky, organizovala napriklad diskusiu, kde prijali pozvanie politici ako Poliačik, Dubéci, Hlina. Stala som sa aktívnou redaktorkou obecných novín Dobrý deň, Dolný Lopašov v printovej aj online verzii. Podporovala som občianske združenie Lepší Dolný Lopašov, ktoré vyvíjalo príkladné aktivity vrámci obce.

Po skončení mojej aktívnej „dovolenky“ som sa vrátila do Bratislavy a začala makať na svojom online profile. Dokončila som školenie Digitálna garáž a dostala certifikát od spoločnosti Google. Absolovovala som viaceré akreditované kurzy v IT Learning s témami Google Adwords a Google Analytics. Neustále sa vzdelávam a držím krok nielen s Google nástrojmi, ale aj dynamickými sociálnymi sieťami ako Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube a možno sa raz prehovorím a budem aj tweetovať. :)

Cesta k Juicy Ladies

Všetky moje nové znalosti, poznatky a skúsenosti som aplikovala do mojej práce marketingovej manažérky, ale mala som pocit, že chcem robiť viac. Chcem robiť veci hĺbkovo, dôklade a kontinuálne. Chcem si vyberať klientov, kamarátov, partnerov, ktorým nie je cudzí pojem výkonnostný marketing. Chcem pracovať svedomito a chcem byť docenená. Preto vznikli Juicy Ladies. Lebo prišiel ten správny čas. Dozrela som na to, aby som sa postavila na vlastné nohy a poskytla svojim klientov svoje skúsenosti, vedomosti a kúsok zo seba.

Veronika
@kinluska

P.S.: Odpoveď na otázku, v mojej prvej práci, kde sa vidím za 10 rokov bola: „Budem to tu vlastniť!“

0 komentárov

Zanechajte komentár

Chcete sa pripojiť k diskusii?
Neváhajte prispieť!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *