Vedeli ste, že sociálne médiá ku dnešnému dňu používa 3,78 miliárd používateľov? Je to o 5% viac, ako v minulom roku. Tak, ako sa zvyšuje ich počet, sa neustále menia aj s nimi súvisiace trendy. V dnešnom článku sa pozrieme na tie, ktoré k nám prišli za posledné týždne.
- IG Reels na Facebooku
Veríme, že každý z vás pozná IG Reels. Sú to 15 až 30 sekundové videá, inak nazývané aj ako „filmové pásy“, ktoré umožňujú tvorcom zdieľať svoj obsah vtipne, zaujímavo a efektívne. Krátke videá sú čoraz častejšou formou prezentovania obsahu na sociálnych sieťach a čoraz viac tvorcov ich pridáva na svoj „feed“. Vzhľadom na ich veľký rozmach, prichádza Facebook s (ne)očakávaným krokom: že začína testovať novinku, ktorá by používateľom umožnila zdieľať IG Reels aj na profiloch na Facebooku.
Vďaka novej funkcii by si tak tvorcovia mohli rozšíriť svoj potenciálny dosah, prípadne by mohli osloviť nové publikum, a takisto by im táto novinka slúžila ako podnet pre publikovanie obsahu aj na Instagrame. Používateľom by sa zobrazovala v novom paneli medzi Facebook News Feeds.
- SUPERFOLLOW NA TWITTERI
Ďalšou novinkou je superfollow na Twitteri. Twitter po prvýkrát umožní používateľom zaplatiť si odber svojich obľúbených autorov vo forme mesačného predplatného. Na oplátku predplatiteľ dostane rôzne zľavy od tvorcu, odznak, či exkluzívny obsah.
- Nová funkcia v IG Stories „CLOSED CAPTIONS“
Treťou novinkou v rámci sociálnych médií je nová funkcia v Instagram Stories. Ide o „Closed Captions“, ktoré majú za úlohu prepisovať zvuk. To znamená, že budete môcť pomocou vášho hlasu jednoducho napísať akýkoľvek text do vášho IG Stories. Tento zaujímavý nástroj by pomohol značkám aj tvorcom ozvláštniť ich obsah, a tým pádom aj osloviť širšie publikum. Zatiaľ však túto zaujímavú novinku Instagram verejnosti neposkytol, ale je len otázkou času, kedy k tomu príde. Ako to funguje si môžete zatiaľ pozrieť tu.
- Cross-platform Messaging
Poslednou novinkou z nášho zoznamu je nové cross-platformové písanie, ktoré predstavili Messenger a Instagram. Táto nová funkcia spočíva v tom, že sa používateľ jednej aplikácie môže jednoducho spojiť s používateľom v druhej. Navzájom si tak môžu posielať príspevky, videá, obrázky či správy. Toto prepojenie funguje aj na status aktivity čiže druhý používateľ vidí, či ste online. Novú funkciu je možné nastaviť tu. Cross-platformové písanie by mnohým používateľom mohlo zjednodušiť spôsob komunikácie, avšak je ešte veľa ľudí, ktorí nemajú ani prepojené účty, čiže nijakým spôsobom nechcú, aby dochádzalo k prepojeniu týchto dvoch profilov. V mnohých prípadoch majú na Instagrame vybudovanú inú komunitu ľudí ako na Facebooku. Napriek tomu však táto novinka môže mnohé uľahčiť komunikáciu medzi tvorcami a ich cieľovým publikom, alebo aj v neformálnej komunikácii medzi používateľmi.
(aj správy)